بررسی معایب ظروف پلاستیکی

بررسی معایب ظروف پلاستیکی :آشنایی با معایب ظروف پلاستیکی شما را وادار می کند که زیاد از آن ها استفاده نکنید. این مقاله بر همین موضوع تاکید دارد و شما را با این معایب آشنا خواهد کرد. ارتان شیشه به عنوان یک تولید کننده بطری های شیشه ای این مطالب را تهیه نموده و در اختیار شما عزیزان قرار می دهد. برای خرید بطری شیشه ای ارزان می توانید با واحد فروش تماس حاصل فرمایید و قیمت ها را استعلام بگیرید.

بیسفنول ترکیب شیمیایی مورد استفاده در تولید انواع پلاستیک

برای سفت و سخت شدن انواع پلاستیک در ساخت آن ها از یک ترکیب شیمیایی با نام بیسفنول استفاده خواهد شد. گفتنی است که این ماده بسیار سمی بوده و ناهنجاری های بسیار بد و غیر قابل جبران را در بدن به وجود می آورد. از جمله این نا هنجاری ها می توان به چاقی و دیابت اشاره نمود. حتی مقدار کم از این ماده هم می تواند اثراتی بر بدن داشته باشد.

واکنش های این ماده، تاثیر منفی بر میزان هورمون ها و نحوه عملکرد آن ها می باشد. همچنین این ماده میزان چربی را در بدن افزایش خواهد داد و باعث چاقی می شود. این ماده میزان هورمون انسولین را افزایش داده و به همین دلیل باعث می شود بدن در مقابل تاثیرات آن مقاوم‌ شده و به همین دو دلیل افزایش وزن و دیابت نوع دوم را در پی خواهد داشت.

تاثیر دیگر این ماده در بدن، بر روی عملکرد لوزالمعده می باشد که بر تولید انسولین تاثیر منفی خواهد گذاشت. این موارد از معایب ظروف پلاستیکی محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: قیمت بطری شیشه ای رنگی

تاثیرات ماده بیسفنول با غلظت زیاد

در راستای آشنایی با معایب ظروف پلاستیکی، باید گفت که این ماده تاثیرات زیادی بر موقعیت باروری انسان دارد. به این صورت که غلظت زیاد این ماده روی کیفیت اسپرم در مردان تاثیرات منفی دارد و در بانوان نیز امکان دارد ناباروری به وجود بیاورد. اگر این ماده وارد بدن مادران باردار شود، احتمال دارد در بدن نوزاد نارسایی های مادرزادی به وجود بیاورد.

با افزایش این ماده در خون مادران باردار، نوزاد دچار نارسایی های عصبی و رفتاری می شوند. بیسفنول عملکرد دیگری در بدن دارد به این صورت که عملکرد غدد درون ریز را مختل خواهد کرد. این امر باعث می شود که کار بیضه ها، رشد مغزی، غدد سینه ای  تخمدان ها با اختلال مواجه شود و بر روی دستگاه گوارش نیز تاثیراتی دارد.

از تاثیرات دیگر این ماده، ایجاد بی خوابی و بی حوصلگی است و در صورتی که در طولانی مدت مورد استفاده قرار بگیرد، ترکیبات پر خطر آن مثل مونومر وارد مواد غذایی خواهد شد.‌ همین امر باعث بروز سرطان خواهد شد. با این توصیفات توصیه می کنیم که اصلا این ظروف را در مایکرو ویو قرار ندهید. مخصوصا غذاهایی که زیاد چرب هستند را اصلا در این غذاها درون مایکرو ویو قرار ندهید.

بیشتر بخوانید: بطری شیشه ای رنگی

تماس ظروف پلاستیکی با مایعات و مواد غذایی داغ

هنگامی که ظروف پلاستیکی با مایعات و مواد غذایی داغ و بالای چهل درجه سانتی گراد قرار بگیرد ماده ای شیمیایی تولید می کند که نام آن استایرن است‌. این ماده غذا را تلخ خواهد کرد.‌

اگر هنگام خوردن مایعات داغ متوجه شدید که لایه ای چربی روی آن‌را پوشانده است، همان ماده سمی خارج شده از ظروف پلاستیکی است. این سم می تواند سیستم های عصبی، قلب و سیستم گوارش انسان را با خطر مواجه می نماید. این ظروف را تنها برای سرو غذاهای سرد می توان استفاده نمود. همچنین غذاهایی که اسیدی هستند و در آن‌ها از آبلیمو و آب غوره استفاده شده را اصلا نباید در این ظروف سرو نمود. معایب ظروف پلاستیکی بسیار زیاد هستند و توجه به آن ها به سلامت انسان کمک خواهد کرد.

نکات مهم در زمان استفاده از ظروف پلاستیکی

با وجود معایب ظروف پلاستیکی، نکاتی را برای شما عزیزان می آوریم که هنگام استفاده از ظروف پلاستیکی مورد توجه داشته باشید. به هیچ عنوان بطری های پلاستیکی آب را درون فریزر قرار ندهید. این کار باعث می شود که سم دیوکسین از ظرف پلاستیکی آزاد شود. نکته بعد این است که هنگام گرم کردن غذاها در مایکروفر به هیچ‌ عنوان از ورقه های پلاستیکی به عنوان پوشش غذا استفاده نکنید.

مواد شیمیایی موجود در آن وارد غذا شده و آن‌ را آلوده می کند و غذا را به شدت سرطان زا می کند. هنگام شست و شوی این ظروف به هیچ عنوان از مواد شیمیایی قوی استفاده نکنید. این مواد باعث می شود لدمه ظروف پلاستیکی آسیب ببیند و این مواد شیمیایی وارد بدنه شود و در نهایت مواد غذایی را آلوده می کند‌.

تاثیر ظروف پلاستیکی بر محیط زیست

در ادامه آشنایی با معایب ظروف پلاستیکی، تاثیرات آن ها را بر روی محیط زیست مورد بررسی قرار می دهیم. استفاده از این ظروف پلاستیکی، باعث انباشت زباله‌ ها در طبیعت و محیط زیست می شود. همین مسئله به مرور زمان منابع آبی و خاکی، دریاها، رودخانه ها و زندگی جانداران و گیاهان را با تهدید جدی مواجه می کند. قابل ذکر است که تجزیه این مواد حدود ۲۰۰ تا ۵۰۰ سال به طول می انجامد.

همچنین مواد مضر آن ها وارد چرخه آب و خاک می شود و دوباره وارد چرخه مواد غذایی می شود و بر سلامت این مواد تاثیر بدی می گذارد. بهتر است به جای استفاده از این ظروف پلاستیکی، از انواع گیاهی، مقوایی و اسفنجی استفاده نمایید.

سخن پایانی

در این مقاله از گروه‌ آرتان شیشه، معایب ظروف پلاستیکی را مورد بررسی قرار داده ایم. این گروه در کارگاه تولید بطری شیشه ای بهترین کیفیت را در اختیار مشتریان خود قرار خواهد داد. شما با محصولات تولیدی گروه‌ ارتان شیشه سلامت را به خود و محیط زیست هدیه می دهید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما