رعایت ایمنی در کارگاه های شیشه گری

رعایت ایمنی در کارگاه های شیشه گری :رعایت ایمنی در کارگاه های شیشه گری موضوعی بسیار مهم است که حتما باید توجه ویژه ای به آن نمود. از این رو گروه ارتان شیشه برای حفظ امنیت شما این دانشنامه را ترتیب داده است و سعی بر این است که تمام نکات مهم را به نگارش در آوریم. گروه‌ ما به عنوان کارگاه تولید بطری شیشه ای و سایر ظروف این نکات ایمنی را به طور کامل در کارگاه های خود رعایت می نماید. تولید بطری شیشه ای عمده از فعالیت های کارگاه های ما می باشد و کیفیت را به شما عزیزان ارائه خواهیم داد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت ما مراجعه نموده و با کارشناسان ما ارتباط برقرار نمایید.

ایمنی نکته مهم در صنعت شیشه گری

این نکته را فراموش نکنید که رعایت ایمنی در کارگاه های شیشه گری مهم ترین اصل کار می باشد. از این رو حفاظت از نیروی انسانی در این کارگاه ها باید در اولویت قرار بگیرد. در فرایند شیشه گری ذوب مواد اولیه و فرم دهی این‌ مواد مذاب، تراش دادن آن ها، ساب زنی و صیقل دادن آن‌نا در دستور کار قرار خواهد گرفت. انجام کارهای نظافتی باید همیشه در اولویت قرار بگیرد و خرده شیشه در محیط کارگاه وجود نداشته باشد.

این نکته را باید حتما در نظر بگیرید که در اطراف دستگاه ها هیچ گونه مواد لغزنده ای نریخته باشد. تمام کوره های که برای ذوب کردن مواد اولیه مورد استفاده قرار می گیرند باید دارای دودکش باشند. در این کارگاه ها درجه دما بسیار بالا می رود و باید حتما از تجهیزات خنک کننده و تهویه مناسب استفاده شود. برای تمام کارگران و اعضای کارگاه ها باید کلیه وسایل محافظتی تهیه شود.

به کار گیری عینک هایی که فیلتر محافظ چشم دارند باید برای تمام کارکنان ضروری باشد چرا که در مقابل اشعه مادون قرمز از چشم ها محافظت می نماید. لباس کار این افراد، کفش، پیش بند و دستکش آن ها باید حتما کاملا نسوز باشد و ایمنی آن‌ ها را تضمین نماید.  در قسمت های تراش و صیقل زنی هم خطراتی برای کارکنان وجود دارد. از این رو‌ باید این افراد به چکمه، پیش بند بلند، دستکش و عینک مجهز باشند.

بیشتر بخوانید: شیشه ترشی

خطرات احتمالی در کارگاه های شیشه گری

رعایت ایمنی در کارگاه های شیشه‌ گری از لزومات این فعالیت ها می باشد. در این کارگاه ها تمام ابزار بسیار داغ می باشد. در ادامه گوشه ای از این خطرات را با هم مرور خواهیم کرد و برای هر کدام راه حلی ارائه می دهیم.

خطراتی که از شیشه به وجود می‌آید

همه می دانیم که کار با شیشه خطراتی را به همراه دارد. از این رو در طی کار باید اقداماتی را انجام داد که این خطرات و صدمات را از بین برد یا به حداقل رساند. این نکته را در نظر بگیرید که شیشه ها امکان دارد لبه های برنده داشته باشند. از این رو باید تمام احتیاط های لازم در نظر گرفته شود. برخی از قطعات این شیشه ها بسیار نازک و ریز می باشد و امکان دارد به راحتی به پوست نفوذ کند. نکته مهم این است که میز کار همیشه باید تمیز و عاری از شیشه خرده های ریز و برنده باشد.

رعایت ایمنی در کارگاه های شیشه‌ گری و جلوگیری از خطرات سوختگی

نکته مهمی که در این گونه کارگاه ها به وجود می آید و اکثر آن‌ ها به دلیل حواس پرتی کارکنان می باشد، سوختگی دست ها است. توصیه مهم برای جلوگیری از این اتفاق این است که شیشه داغ را سریع برندارید و‌ به آن زمان کافی بدهید که کاملا خنک شود. پوشیدن لباس مناسب از مهم ترین ملزومات این کارگاه ها می باشد. به این نکته نیز دقت کنید که شیشه های ضایعاتی داغ را روی میز نگه ندارید و آن ها را درون ظروف آشغال فلزی قرار دهید.

اما در این صورت نیز باید به این نکته توجه نمایید که به هیچ عنوان در این سطل آشغال ها کاغذهای باطله نیندازید چرا که امکان دارد دچار آتش سوزی شود. این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که مشعل ها همواره داغ هستند پس باید دست های خود را از آن ها دور نگه دارید.

اگر دچار بریدگی و سوختگی های جزئی شده اید باید همان لحظه ضد عفونی شده و با پوشش مناسب پوشانده شود. اگر مشکلات جدی تری به وجود آمده باشد باید به مراکز بهداشتی مراجعه شود.

بیشتر بخوانید: جار شیشه ای فانتزی

خطرات احتمالی برای چشم

برخی مواقع دیده شده است که ذرات شیشه ای بسیار ریز وارد چشم شده و خطرات زیادی را برای شخص به وجود آورده است. در این گونه موارد باید با باند نرم روی چشم‌ را بپوشانید و از شخص بخواهید که چشم خود را حرکت ندهد.

در اقدام بعد شخص را باید به نزدیک ترین مرکز بهداشتی انتقال دهید. برای جلوگیری از تمام خطراتی که این حرفه برای چشم دارد، استفاده از عینک های ایمنی مهم ترین پیشنهاد می باشد. برخی از این عینک‌ها از سدیم ساخته شده اند و در مقابل تمام اشعه ها از چشم مراقبت می کند.

ایجاد مشکل در ریه یا آمفیزم

یکی از نکات رعایت ایمنی در کارگاه های شیشه گری مربوط به ریه اشخاص است. این عارضه که به نام آمفیزم شناخته شده است، مربوط به افزایش حجم ریه ها می باشد. در اثر این عارضه شخص دچار تنگی نفس می شود.

این نکته را باید یادآور شویم که این عارضه قابل معالجه نیست و باید از قبل تمام نکات را رعایت نمود تا این عارضه به وجود نیاید. قبل از دمیدن به شیشه اصلا نفس عمیق نکشید و زیاد به خود فشار نیاورید.

خطرات ناشی از گازهای موجود در کارگاه

برای رعایت ایمنی در کارگاه های شیشه گری باید این نکته را بدانید که گاز زغال سنگ بسیار سمی می باشد و به هیچ عنوان نباید استنشاق شود‌. برای این که جلوی نشت این گاز خطرناک گرفته شود باید تمام لوله ها و انشعابات را مرتب بازرسی نمود و تمام شیلنگ های لاستیکی را چک کرد.

سخن پایانی

در این مقاله که توسط گروه ارتان شیشه به نگارش در آمده است درباره رعایت ایمنی در کارگاه های شیشه گری صحبت شده است. تمام نکات مهم‌ را مورد بررسی قرار داده ایم. ارتان شیشه به عنوان یک‌ کارگاه تولید بطری شیشه ای تمام این نکات را برای محافظت از کارکنان خود رعایت می نماید. تولید بطری شیشه عمده و سایر ظروف از فعالیت های کارگاه های تخصصی ما می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مطالب سایت را مطالعه و با کارشناسان ما صحبت بفرمایید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما