روش های مختلف تولید ظرف های شیشه ای

روش های مختلف تولید ظرف های شیشه ای :تولید ظرف های شیشه ای روش های مختلفی دارد که در این مقاله به آن ها می پردازیم. این ظروف در زندگی انسان پر کاربردترین و رایج ترین وسیله به شمار می رود و مدام مورد استفاده قرار می گیرد.

گروه ارتان شیشه به عنوان تولید کننده بطری شیشه ای این افنخار را دارد که با کیفیت و تنوع و قیمت مناسب مشتریان خود را همراهی می کند. ما به عنوان بزرگ ترین کارخانه تولید بطری شیشه ای در تهران این افتخار را داریم که اعتماد و اطمینان شما عزیزان را برانگیخته ایم. برای مشاهده محصولات ما و اطلاع از قیمت می توانید وارد سایت شده و نمونه ها را مورد بررسی قرار دهید.

خواص ظروف شیشه ای ظروف شیشه ای بهترین وسیله برای نگه داری مواد غذایی مختلف بوده و همچنین می توان از آن ها به جهت دکوراسیون در منزل استفاده نمود. در هر صورت باید گفت که کاربرد این ظروف بسیار متداول بوده و به همین جهت تولید ظرف های شیشه ای در مقیاس بالایی صورت می گیرد. شیشه گری از قدیم جزء صنایع هنری محسوب می شده و جذاییت زیادی دارد. از این رو روش های مختلف این کار زیبا را یرای شما عزیزان به ارمغان آورده ایم.

مواد اولیه جهت تولید ظرف های شیشه ای

در این قسمت از مقاله و قبل از این که درباره روش های مختلف تولید ظرف های شیشه ای صحبت بنماییم، مواد اولیه را باید بشناسیم. در واقع مواد اولیه مهم ترین مولفه در این فرایند محسوب می شود و با این مواد می توان ظروف شیشه ای بسیار زیبا و با کیفیت را تولید نمود. مهم ترین ماده اولیه در تولید ظروف شیشه ای ماده ای به نام سیلیس است که قیمت زیادی نیز ندارد.

سیلیس یک ماده معدنی می باشد که با نام کوارتز نیز شناخته می شود. دز واقع ماده اصلی برای تولید تمام ظروف شیشه ای به شمار می رود. از این رو تاثیر زیادی در کیفیت شیشه تولید شده دارد و خالص بودن آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بالا بودن درجه خلوص سیلیس شفافیت و کیفیت بسیار بالای ظروف شیشه ای را در پی دارد. اگر در این ماده اولیه ناخالصی وجود داشته باشد، تغییر رنگ شیشه را به همراه خواهد داشت. در این بین برای تولید ظرف های شیشه ای رنگی، از اکسیدهای فلز مختلف استفاده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: بطری شیشه ای رنگی

آشنایی با انواع اکسید فلز برای تولید ظرف های شیشه ای رنگی

گفته‌ شد که در فرایند تولید ظرف های شیشه ای رنگی از اکسید های فلز استفاده خواهد شد. اما این اکسیدها را باید بشناسیم و بدانیم که هر کدام چه رنگی را به شیشه گران تحویل می دهد.

گفتنی است که اکسید نیکل و مس برای ساخت رنگ بنفش، سیاه و آبی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. برای تولید ظروف شیشه ای با رنگ زرد و سبز از اکسید کرم استفاده می شود. انواع طیف های رنگ سبز را می توان‌ با به کار بردن اکسید آهن تولید نمود.

جذابیت یا دشواری مراحل تولید شیشه

قابل ذکر است که تولید ظرف های شیشه ای جذابیت زیادی برای شیشه گران دارد. این فرایند تولید هنر و مهارت را با هم نشان می دهد. شاید این فرایند بسیار پیچیده و مشکل به نظر برسد و نیاز به مهارت و دقت و تجربه زیاد داشته باشد، اما جذاییت زیادی برای شیشه گران در پی دارد.

خلافیت در این فرایند نقش بسیار مهمی دارد و می توان ظرف بسیار زیبا با طراحی های خاص و رنگ‌ های جاب خلق نمود. پس می توان گفت که تولید این ظروف با ارزش و زیبا از ماده ای بی ارزش به نام سیلیس فرایندی بسیار جذاب به حساب می آید.

روش های مختلف تولید ظرف شیشه

فرایند تولید ظرف های شیشه ای با روش های مختلفی انجام می شود. روش های فوتی، فوتی قالبی و پرسی را می توان نام برد و هر کدام از این روش ها نیازمند ابزار و تجهیزات خاص دارد و باید با مهارت زیادی انجام شود‌. در این میان برای روش فوتی باید مهارت زیادی به کار برد و یک روش سنتی و قدیمی به شمار می رود.

آشنایی با روش فوتی برای تولید ظرف شیشه

به جرات می توان گفت که این روش یکی از جذاب ترین و دشوارترین روش ها به حساب می آید. ابزار اصلی در این روش میله دم‌ می باشد که شخص شیشه گر که استاد این کار می باشد با دمیدن در خمیر مذاب و داغ شیشه به ظرف شکل می دهد.

مهارت تجربه در این روش از تولید شیشه حرف اول را می زند. البته در این روش می توان از قالب نیز استفاده نمود. البته این نکته را نیز باید گفت که در روش فوتی با استفاده از قالب نیاز نیست زیاد مهارت به خرج داد. همچنین سرعت تولید در این روش بسیار زیادتر می باشد.

آشنایی با روش پرسی برای تولید ظرف شیشه

این روش را می توان مدرن ترین روش در تولید ظرف های شیشه ای دانست. با این روش در کارگاه های مدرن می توان با سرعت بالا ظروف شیشه ای زیادی تولید نمود. سرعت و دقت این روش بسیار بالا می باشد و برای تولید انبوه ظروف بسیار مناسب است.

گفتنی است که در این روش تولیدی، ابتدا خمیر مذاب شیشه را در قالب ریخته و توسط دستگاه های خاص با سرعت و شدت زیاد خمیر در قالب پرس می شود. به این صورت است که خمیر به شکل قالب در می آید‌. نکته جالب این است که در این روش نیاز به مهارت زیاد نیست و شاید هر شخصی بتواند این کار را انجام دهد. فقط کافی است که در تمام مراحل و فرایند برخی نکات رعایت شود.

سخن پایانی

صنعت شیشه گری از قدیمی ترین و جذاب ترین صنایع است. تولید ظرف های شیشه ای طی مراحل مختلف انجام خواهد شد که در این مقاله از گروه ارتان شیشه به عنوان بزرگ ترین تولید کننده بطری شیشه ای با آن ها آشنا شده اید. در کارخانه تولید بطری شیشه ای در تهران می توانید کیفیت و زیبایی را با هم داشته باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما