لوازم شیشه گری را بهتر بشناسیم

لوازم شیشه گری را بهتر بشناسیم :آشنایی با لوازم شیشه گری برای افراد علاقمند به این حرفه هنری و صنعتی اهمیت زیادی دارد. این هنر جزء صنایع دستی کهن می باشد و زیبایی های بی نظیری توسط آن خلق شده است. برای معرفی بهترین کارخانه تولید بطری شیشه ای در تهران پیشنهاد می‌کنیم که به سایت ارتان شیشه مراجعه نموده و از نزدیک با این گروه آشنا شوید. تولید بطری شیشه ای عمده و سایر محصولات از فعالیت های این کارخانه می باشد و کیفیت عالی ما می توان ضامن خوبی از نظر شما باشد.

بیشتر بخوانید: بطری شیشه ای عمده

آشنایی با انواع لوازم شیشه گری

این شاخه از هنر و صنایع دستی همانند سایر رشته ها دارای ابزار خاصی می باشد. شناخت لوازم شیشه گری شما را بیشتر با این حرفه آشنا می سازد. افرادی که به این حرفه علاقه دارند این ابزار را همانند همدم خود می شناسند. چرا که ایده ها و هنر دست خود را با کمک این ابزار نشان داده و جان تازه ای به این مواد خواهند داد.

کوره اساسی ترین لوازم شیشه گری

در این قسمت مهم ترین لوازم شیشه گری را به شما معرفی می کنیم. برخی افراد کوره را قلب کارگاه شیشه گری می دانند و اعتقاد دارند بدون کوره اصلا نمی توان به این مواد اولیه جان بخشید. در واقع باید گفت که گرمای وجود افراد و استادان در این زمینه در کنار حرارت کوره زندگی بخش این هنر زیبا می باشد. همان گونه که می دانید اولین اقدام برای حرفه شیشه گری استفاده از کوره ها برای ذوب کردن مواد اولیه می باشد.

مواد اولیه ای که باید در کوره قرار بگیرد شامل شن، سنک چخماق و سایر مواد است که در کوره تحت حرارت تا ۱۴۸۰ درجه قرار می گیرند‌. با این حرارت تمام مواد نام برده ذوب خواهند شد و حالت مایع و جاری پیدا می کنند‌. این نکته را باید بگوییم که در کارگاه های شیشه گری از کوره های مختلف استفاده می شود. به طور معمول در هر کارگاه یک کوره نصب شده و مورد استفاده قرار می گیرد. اما در صورتی که کارگاه خیلی بزرگ‌ باشد و افراد زیادی در آن‌ به کار بپزدازند، می توان کوره های دیگری را نیز به کار برد.

لوله دم چیست؟

این ابزار نیز از مهم ترین لوازم شیشه گری محسوب می شود. می توان گفت که اهمیت لوله دم برای شخصی که در حرفه شیشه گری فعالیت دارد، حکم چکش برای شخص مسگر را دارد. این لوله ها برای برداشتن مواد مذاب از داخل کوره به کار می رود. در واقع شیوه کار به این گونه است که این لوله را وارد کوره کرده و به میزان لازم از مواد مذاب برداشته می شود.‌

هنگامی که این مواد را به وسیله لوله بر می دارند قدری از مواد اضافه شروع به ریختن می کنند که باید برای این کار قدری آن را می چرخانند. اکنون نوبت آن می رسد که با دمیدن در آن حباب کوچکی تولید کنند. پس از ایجاد حباب، آن را برای بار دوم در کوره قرار می دهند.

آشنایی با سنگ کار از لوازم شیشه گری

یکی دیگر از لوازم شیشه گری، سنگ‌ کار است. کار این ابزار ورز دادن شیشه پس از برداشته شدن از کوره توسط لوله دم است. جنس این سنگ کار از آهن می باشد و به صورت دو سطح مستطیل شکل دیده می شوند. با این سنگ کار شیشه خارج شده را تا جای ممکن ورز می دهند.‌ نتیجه این کار صاف شدن شیشه می باشد.

کاربرد قاشق چوبی در شیشه گری چیست؟

در این قسمت شما را با یکی دیگر از لوازم شیشه گری بیشتر آشنا خواهیم کرد. این ابزار از نظر شکل ظاهری شبیه ملاقه چوبی دارد. حفره های موجود در این قاشق، محلی برای فرو نمودن لوله دم می باشد. نگهداری این وسیله به این گونه است که باید همیشه خیس باشد.

بیشتر بخوانید: قیمت عمده شیشه عسل

ابزارهای دیگر برای استفاده در کارگاه های شیشه گری

این ابزار نام برده و توضیح داده شده، از ابزارهای بسیار مهم و ضروری می باشند. در ادامه دیگر لوازم شیشه گری را معرفی خواهیم کرد. در مقایسه با لوازمی که قبلا توضیح داده شد، این لوازم نقش بسیار حساس و کلیدی ندارند‌. اما تمام آن‌ ها در کارگاه های شیشه گری کاربرد دارند و مورد استفاده قرار می گیرند.

قیچی و تیغ از لوازم شیشه گری

همه ما در زندگی روزمره با قیچی استفاده های زیادی می کنیم. قیچی شیشه گری ظاهری شبیه به قیچی های معمولی دارد. وظیفه این ابزار بریدن تکه ها و بارهای اضافه و لبه ظرف ها می باشد. همچنین تیغ نیز وظیفه ای مشابه با قیچی دارد.

بیشتر بخوانید: کارگاه تولید بطری شیشه ای

تخته شیشه گری

تخته را از لوازم کاربردی در این حرفه می باشد. این ابزار را برای پرداخت لبه های کار به کار می برند. این تخته ازجنس چوب است و باید همیشه خیس نگه داشته شود.

سخن پایانی

از آن جایی که شیشه ها بخش مهمی از زندگی افراد را تشکیل می دهند، شاید آشنایی با آن مورد علاقه همه باشد. از این رو گروه ارتان شیشه به عنوان کارخانه تولید بطری شیشه ای در تهران این مقاله را دریاره لوازم شیشه گری ترتیب داده است. شما در مورد  تولید بطری شیشه ای عمده و ساخت سایر وسایل شیشه ای می توانید با کارشناسان مجرب ما مشاوره نمایید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما