شیشه عسل چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

شیشه عسل چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟آگاهی از نکات طلایی درباره خصوصیات شیشه عسل به نگهداری هر چه بهتر آن کمک می کند. از این رو این مقاله را در این باره در سایت ارتان شیشه تدارک دیده ایم و اطلاعات بسیار مفیدی را به شما عزیزان ارائه خواهیم داد. انواع شیشه عسل صادراتی با بهترین کیفیت را می توانید از گروه ما بخواهید. همچنین برای اطلاع از قیمت عمده شیشه عسل به سایت مراجعه نموده و با واحد فروش ارتباط برقرار سازید. کیفیت و زیبایی را شیشه های تولید شده ما تجربه نمایید.

نکات مهم درباره عسل

همه می دانیم که عسل به هیچ عنوان فاسد نخواهد شد اما امکان دارد در شرایط نامناسب خواص اصلی خود را از دست بدهد. شرایط نگه داری عسل در ماندگاری کیفیت و خواص آن اهمیت بسزایی دارد. در ابن صورت تنها چیزی که از عسل به جا می ماند شیرینی آن است. پس باید با خصوصیات شیشه عسل آشنا شوید و بهترین ظرف را برای نگهداری آن خریداری نماید.

عسل خاصیت اسیدی دارد و به همین دلیل قادر است با مواد دیکر ترکیب شود‌. از این رو انتخاب ظرف بسیار مهم است. می توان گفت که ظرف عسل عامل مهم در ماندگاری آن به شمار می رود و کیفیت آن افت نمی کند‌. به این موضوع دقت کنید که امکان دارد مواد خطرناکی به عسل اضافه شده و آسیب جدی وارد کند.

بیشتر بخوانید: قیمت بطری شیشه ای رنگی

ظروف شیشه ای برای نگهداری عسل

اصولا خانواده ها عسل را به گونه ای خریداری می کنند که برای مدت طولانی آن را نگه دارند. از این رو در انتخاب ظرف آن‌ باید دقت لازم به کار برده شود و بهترین کار این است که با خصوصیات جار عسل آشنا شوید. ظروف شیشه ای این قابلیت را دارند که خاصیت عسل را حفظ کرده و اجازه نمی دهند که عطر و طعم آن تغییر کند. نکته مهم این است که درب این شیشه ها باید کاملا محکم‌ باشد و اجازه ندهد هوا وارد آن شود.

مهم ترین خصوصیات جار عسل

در این قسمت مهم‌ترین خصوصیات جار عسل را با هم مرور خواهیم کرد. نگهداری از عسل مسئله ای بسیار مهم است و این امر مستلزم انتخاب ظرف مناسب است. در ادامه این خصوصیات را عنوان می کنیم.

شفافیت شیشه

مهم ترین خصوصیات شیشه عسل شفاف بودن آن است. همیشه هنگام خرید شیشه مخصوص نگهداری عسل این نکته را مد نظر داشته باشید.

درب شیشه

درب شیشه های عسل از نکته های بسیار مهم برای نگهداری بهتر آن می باشد. درب ظرف عسل باید محکم باشد و اجازه ندهد که هوا وارد آن شود. در عین حال باید این نکته را نیز در نظر بگیرید که درب شیشه عسل باید به راحتی باز و بسته شود. شکل ظاهری آن نیزتاثیر زیادی در انتخاب توسط مشتری ها دارد.

بیشتر بخوانید: شیشه عسل صادراتی

زیبایی از خصوصیات شیشه عسل

در کنار تمام خصوصیات شیشه عسل که برای نگهداری هر چه بهتر آن اهمیت زیادی دارد، باید به زیبایی آن نیزدقت شود‌. برخی از افراد این شیشه های عسل را گونه ای از دکوراسیون آشپزخانه خود به حساب می آورند و در انتخاب آن وسواس زیادی به خرج می دهند‌. پس زیبایی را به عنوان یکی از پارامترهای مهم در نظر بگیرید. اما حتما این نکته را در مورد توجه قرار دهید که زیبایی باید پس از کیفیت باشد.

موارد مهم برای نگهداری عسل

حال که با مهم ترین خصوصیات شیشه عسل آشنا شدید، بهتر است نکاتی درباره نگهداری عسل به شما عزیزان تقدیم کنیم. قبل از هر چیزی باید ظرف مناسب را انتخاب نمایید و نکته مهم این است که ظروفی را که از قبل برای ترشی یا مربا استفاده نموده اید برای نگهداری عسل در نظر نگیرید. عسا اصلا نباید نزدیک گاز یا شوفاز و همچنین نور آفتاب قرار بگیرد.

نوسانات دمایی باعث می شوند که عسل تیره شود و امکان دارد طعم و بوی آن تغییر کند. رطوبت نیز می تواند طعم و عطر را عوض کند پس آن را در جای مناسب قرار دهید و حتما از قاشق خشک استفاده نمایید. به هیچ عنوان عسل را در کنار موادی که بو دارند قرار ندهید چون عسل بو‌ را به سرعت جذب می نماید. کریستالی شدن و شکرک زدن عسل امری کاملا طبیعی است. این امر به نوع عسل نیز بستگی دارد.

مثلا عسل اقاقیا دیرتر و عسل اسطوخودوس سریع تر کریستالی می شوند. کابینت آشپزخانه بهترین مکان برای نگهداری از عسل می باشد و سعی کنید دما بین ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتیگراد باشد. این نکته را یادآور شویم که شکرک زدن و کریستالیزه شدن آن می تواند عامل طبیعی بودن آن باشد و برخی افراد طرفدار این گونه عسل ها هستند.

سخن پایانی

در راستای نگهداری از عسل و حفظ خواص آن باید با مهم ترین خصوصیات شیشه عسل آشنا شوید. به همین منظور این نوشتار به نگارش در آمده است. بهترین شیشه عسل صادراتی را می توانید در سایت ارتان شیشه مشاهده و انتخاب نمایید. فراموش نکنید که می توانید قیمت عمده جار عسل را از کارشناسان واحد فروش آرتان شیشه استعلام بگیرید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما